keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

MRI nro 3

Kävin siis heti aamusta magneettikuvissa ja lisäksi ultrattiin. On se siinä koneessa makaaminen vaan tuskallista, tällä kertaa otin rauhoittavaa, ei niin paljoa ahdistanut, mulla on siis aika paha ahtaanpaikankammo. Tällä kertaa kävi vaan pahasti painamaan ylävatsaa/kylkiluiden alaosaa, että meinasi loppuaika olla aika tuskaa. Sitten lisäksi ultrattiin, valitin sitä kyljen kipua, mutta siellä ei mitään poikkeavaa näkynyt eli mun kauhukuva, että syöpä on levinnyt sinne ei onneksi ollut totta. Mutta kainalon imusolmukkeet oli suurentunut aiemmasta, tarkemmin radiologi ei tuloksista kertonut, mutta mun onkologi lupasi perjantaina tulla hoidon yhteydessä kertomaan tuloksista.

Mä en nyt muista mitä edellisessä tekstissäni olen kirjottanut, mutta mä siis saan sen subclavia portin 2 viikon päästä. Mä joudun silloin menemään osastolle ja jään oikein yöksi niin samalla saan sytostaatit. Se onkin eka kerta, kun tämän taudin takia joudun osastolle tai taitaa olla eka kerta kun minkään sairauden takia olen osastolle. Toki olen Taysissa viettänyt öitä poikia synnyttäessä ja alkuvuodesta viikon verran nukuin lastenosastolla, mutta nyt siis ekaa kertaa ihan oikeana potilaana. Onneksi mies hankki viime vuonna miniläppärin ja mulla tuli puhelinliittymän kylkiäisinä sellanen mokkula niin ei tule pahasti nettivieroitusoireita. ;)

Huomasin, että maanantainen lääkäri käynti piristi mielialaa ainakin vähäksi aikaa, eilenkin jaksoin lähteä A:n kanssa lenkille ja lisäksi kaivoin Tilda-askateluvälineet esille pitkästä aikaa. Magneetin lopulliset tulokset kyllä jännittää, kun mitään kovin hyvää niissä tuskin on tiedossa.
Mun pyynnöstä onkologi kirjoitti mulle Cipralexia masennukseen, kun aika psykiatrialle saattaa kestää jonkin aikaa ja lääkkeen tehoa saa kuitenkin odotella ainakin 2 viikkoa. Jospa mieliala tästä vähän nousis niin jaksaisi paremmin nauttia niistä päivistä, kun on fyysisesti paremmassa kunnossa.

Pieni lenkki taitaisi nytkin tehdä hyvää, taidan lähteä A:n kanssa kärryttelemään.

3 kommenttia:

  1. Hyvää osastoyötä ja onnistunutta tiputusportin laittoa!!! Hienoa kuulla, että fiilis alkaa olemaan parempi. Nyt toivotaan, uskotaan ja tsempataan että ''tubissa'' olleet tulokset on parempia! Peukuttelen perjantaille kans :)

    Mun homma ei sittenkään mennyt ihan putkeen, uusin stoori blogissa... *voimasanavoimasanavoimasana*

    VastaaPoista
  2. Hyvä, ettei ainakaan se kauhukuva kyljen suhteen ollut totta. Tuohon kainalon imusolmukkeiden suurentumiseen en osaa sanoa mitään. Toivottavasti onkologisi voi rauhoitella sut perjantaina!

    VastaaPoista
  3. Hyvä ettei kyljestä mitään löytynyt. Kurja juttu että kainalossa on imusolmukkeet suurenneet. Halaukset ja jaksamista lopullisten kuvatulkintojen odotukseen.

    VastaaPoista